در دیدار با رئیس جمهوری روسیه آمانو: ایران هرگز برجام را نقض نکرده است

منابع رسمی مسکو به نقل از اظهارات مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با رئیس جمهوری روسیه در سوچی گفت: آژانس تاکنون هیچ موردی از نقض توافق هسته‌ای (برجام) از سوی ایران مشاهده نکرده است.
میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین این مطلب را در حاشیه دیدار یوکیا آمانو و ولادیمیر پوتین در سوچی بیان کرد.
وی افزود: یوکیا آمانو در دیدار با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از اظهار نظر درباره خروج آمریکا از برجام خودداری کرد، اما اظهار داشت که آژانس کار بازرسی از مراکز هسته‌ای ایران را ادامه خواهد داد.
اولیانف همچنین توضیح داد: آژانس یک سازمان فنی و غیر سیاسی است و به همین خاطر آمانو از اظهار نظر درمورد خروج آمریکا از برجام امتناع کرد.
وی به نقل از آمانو اظهار داشت: آژانس کار بازرسی و راستی آزمایی برنامه هسته‌ای را ادامه می‌دهد چرا که این وظیفه را شورای امنیت سازمان ملل و شورای مدیران آژانس به این سازمان محول کرده‌اند.
سایر اخبار این روزنامه
عضو اتاق بازرگانی ایران: قرارداد با خودروسازان اروپایی پا برجاست فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس سید حسن نصرالله: اگر تجاوزات اسرائیل به سوریه ادامه یابد پاسخ در قلب فلسطین اشغالی خواهد بود به کجا چنین شتابان؟ توئیت دکتر ظریف از قتل عام دیروز فلسطینی‌ها: روز بسیار شرم آوری است پاسخ دولت به انتقاد برخی شخصیت‌ها از برجام: آنها که باید عذرخواه ملت باشند به دستاوردهای ملی می‌تازند رئیس جمهور در تماس تلفنی نخست‌وزیر بریتانیا: حفظ برجام بدون آمریکا امکان پذیر، اما بدون تامین منافع ایران غیرممکن است دکتر ظریف در پایان مذاکره با مقامات چین و روسیه مطرح کرد 1+4 به زودی تضمین منافع ایران ذیل برجام را مشخص می‌کند در دیدار با رئیس جمهوری روسیه آمانو: ایران هرگز برجام را نقض نکرده است افتتاح بزرگترین کارخانه تولیدکیسه خون خاورمیانه در ایران وزیر بهداشت: راه‌اندازی بزرگترین کارخانه تولید کیسه خون خاورمیانه در ایران از دستاوردهای برجام است فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس فاجعه بزرگ قتل عام مردم فلسطین در روز « نکبت» و انتقال سفارت آمریکا به قدس